header

melalui hari2 yang ceria

salam...

selamat petang untuk blogger2 yg jauh dimata tp dekat dihati (chewah)
mcm kite2 ni pernah jumpe jerk ye..
hari ni mood aku ok j,,(*_______*)
seperti hari2 semalam lah katakan..
semalam mak n bak aku dtang (bak 2 nama gelaran bagi ayah aku)
die orang tdo umah aku semalam..
dan secara ttbe saja nak bawak anak aku wafi ni pergi balik kampung,,
kampung aku ni kat area kota jerk kat (felda gugusan waha)..
korang pernah dengar xnama tempat ni..

macam gni lah kire2nya pemandangan nak masok ke kampong aku
(waha)

sepanjang aku lahir kan die (wafi) sampai sekarang tak pernah sekalipon die
tidur berasingan dengan aku,,wlaupon tak de ayah die(ayah die g merayap orang
bujang katakan) tapi die ttp ngan aku,,
anak aku wafi nie style die sesiapa pon yang ajak dia jalan dia akan ikot
kalau ada orang nak colek pon senang kan

selepas 2 berjalan2 lah die ke kampong aku tampa aku disisnya
korang tahu tak apa yang terjadi???
siang 2 kata mak aku die main dengan girang nya..
sampai aku call mak aku nak cakap ngan die,die xnak cakap
asyik sangat bermain..

tiba lah time malam untuk tidur,,
korang tahu tak penat mak aku melayan kerenah die,,die tak nak tidur ,,
die mencari2 aku..menagis2..lepas 2 die g bilik adik aku yang lelaki 2..


nilah adik aku yang lelaki 2 yang wafi tidur dgn die..
hahahahahahahahaha
korang percaya tak ni adik aku
mesti korang tak percayakan
mmg lah bukan adik aku ni saja j nak buat suspen,,hukhuk


hahaha,,nilah adik aku yang lelaki yang no6 bawah aku,,
umor die baru masok 23 thun beza ngan aku 2 tahun
die ni baik tau..die ni kerja kakitangan kerajaan dekat
IPK TEBRAU sebagai maintenance baru gak r die keje kat si2
dalam setahun lebih aku rasa r..

nak di pendek cerita wafi anak aku ni g lah bilik die,,
jadi adik adik aku kesian ngan wafi ajak lah wafi tengok tv..
sampai kol 2 pagi wafi tetap tak nak tidur..
mak aku pon bangun r tengok wafi mak aku pujuk wafi
apa semua tapi die tetap tak nak tidur..
last2 kol 2 2 die dah ngantok die tertidur sendiri..

bangon jerk tidur mak aku cerita dia tak nak bercakap langsung pon die diam jer..
pastu mak aku pujuk suo makn apa semua die tak nak..
last2 bak aku amek keputusan antar die balik..
setiba jerk kat umah baru lah dengar suara die ketawa apa semua
hahahaha..
sampai jerk umah die main2 n teros die tertidur,,
terlampau ngantok sangt r 2..xdapat tidur bawah ketiak ibu die katakan
aku ngan laki aku gasak ketawakan keletah dia..


p/s :pengajaran tok wafi,kalau orang jalan len kali tak payah ikot,,melainkan
ada ibu ye sayang..kan dah susahkan orang lain..hahaha


No comments: