header

Perlu ke ade sikap menunjuk2

Salam tengahari ..

Salam tengahari semua blogger2 ,,panaskan cuace hari ini panas sampai ketulang rusok ,, ini baru panas dunia lah cik wawa oi ~~~belom panas di akhirat lagi .. hihihi 
ok sekarang kite street to the point apa yang saya nak perkatakan ni :
Dalam hidop ni perlu ke sikap menunjuk2 !! perlu ke bende 2 semua ,, pelikkan ??? menunjuk2 dengan 
kemewahan kita yang tak seberapa nak ade ?? untuk apa sikap menunjuk2 2 , adakah untuk orang sekeliling kita tahu yang kita ni hidop senang ??? bagi aku lah kan tak perlu nak bermegah2 pada harta yang sementara
  
HIDONG TINGGI

Betol ke kata2 orang2 kalau kita ni dari kecik memang dah biasa hidop susah pas2 bila dah besar kita senang sikit jerk lah memang banyak sikap riak dalam diri kita ?? ni bukan aku lah yang cakap orang2 sekeliling aku !!,,tapi aku macam tak percaye lah pulak kan sebab kuage aku pon bukan datang dari keturunan yang senang tapi aku rasa macam aku tak de sikap suka menunjuk2 ,, lagi 1 kehidupan aku ngan suami aku tak lah susah pon ,, makan semua cukop apa nak semua dapat cuma kami tak berkemampuan nak pakai kete jerk lah sebab,nak ikotkan gaji laki aku memang kita orang dah mampu pakai kete sekarang tapi disebabkan kita orang lunaskan hutang2 yang tertanguh 2 lah pasal kita orang tangguhkan hajat tok pakai kereta ,,ye lah nanti mesti orang sekeliling berkata kan hutang orang tak geti nak bayar kereta boleh amek ,, aku tak nak lagi r dengo bende2 yang tak baik tentang keluarga aku ,, sebab kita orang amek keputusan  untuk langsaikan hutang semua baru lah boleh beli apa yang di inginkan ,, hutang 2 pon dah hampir nak habis ,, setakat 3 4 bulan laki aku gaji dah habis dah semua hutang 2 hilanglah semua bebanan ,, tak delah lepas ni jadik ungkit bangkit orang2 sekeliling ,,Alhamdulilah ..


kereta idaman laki aku HONDA EK
citerasa xboleh blah ea laki aku ikot kemampuan lah sayang oiii

Aku rasakan semakin banyak tomahan orang sekeliling lemparkan kat kuage aku ,, aku rasa rezeki aku makin bertambah2 ,, makin melempah ruah ,, alhamdulilah .. tak nak bermegah2 nanti tuhan tarik balik rezeki aku dah susah hidop aku sekeluarga ,,ntah lah aku pon pelik jenis orang yang suka bermegah2 ni ,, apa yang dia dapat eks ,, kebangaan ,kepujian,penghormatan ,,UHHHHH xperlu lah bende 2 aku rasa ,, bukan semua orang tak tahu kuage kita ni asal dari mana ?? cme orang yang tak sedo diri jerk yang selalu bermegah2 aku rasa

Erm dah lah aku pon dah penat nak cakap pasal sikap menunjuk2 ni karang aku cakap orang terbalik lak kat diri aku sebab sekarang tuhan bayar cash ,, ngate orang diri sendiri yang tak betol ,,

#nak hindari sikap sedemikian ,mintak dijauhkan lah#

No comments: